Már meghallgatható a Portfolio Checklist csütörtöki adása. A mai műsor első részében a szerda éjjeli Árpád hídi közlekedési balesettel foglalkoztunk, arról beszéltünk, hogy mit kell tenni – vagy mit lehet tenni –, ha hasonló helyzettel találjuk magunkat szembe az utakon, és egyáltalán fel lehet-e készülni egy, az éjjelihez hasonló forgalmi szituációra. A témával kapcsolatban Csörgő László vezetéstechnikai szakértő volt a vendégünk. Az adás második részében a AutoWallis Csoport vezérigazgatója, Ormosy Gábor volt a vendégünk, akit a főbb autópiaci trendeken túl kérdeztünk még a cég nemrég bejelentett csehországi piacra lépéséről és a wigo fleet létrehozásáról is.
A magyar tőzsde egyik legizgalmasabb növekedési sztoriját rakta le az asztalra az AutoWallis, a korábbi tervszámokat adott esetben többszörösen túlteljesítve bővült a társaság az elmúlt években, és a menedzsment a héten lerántotta a leplet az újabb célokról. A 2028-ig szóló stratégia szerint a vállalat nemcsak az eladott autók számát, de az árbevételét is duplájára növelheti, míg a profit ennél is nagyobb arányban nőhet, egyrészt az évi 2-3 tervezett akvizíciónak, másrészt az organikus bővülésnek köszönhetően. Az iparági környezetről, a frissen bemutatott stratégiáról, és a növekedés következő lépéseiről kérdeztük Ormosy Gábort, az AutoWallis vezérigazgatóját.
A közösségi mobilitásról és annak a városi közlekedésre gyakorolt hatásairól beszélt a Budapest Economic Forumon Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója.
Radikális átalakuláson megy keresztül az autós szektor. Új hajtásláncok jönnek és Kína is egyre nagyobb szereplő az európai piacon. Nemcsak organikus növekedéssel, hanem felvásárlásokkal, valamint új márkákkal, szolgáltatásokkal is készül az AutoWallis Csoport a következő időszakra, egyebek mellett erről beszélt Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a Portfolio Business podcast legújabb adásában.
Nemrég közzétette legfrissebb gyorsjelentését az AutoWallis, nyereségesség tekintetében a tőzsde autós vállalata egy újabb rekordfélévet zárt - az eredmény beilleszkedik a hosszú távú trendbe, így az AutoWallis az év egészére nézve is minden téren rekordot vár. A gyorsjelentés közzététele után valósággal rávetették magukat a befektetők a részvényre.
Ukrajnai háború, elszálló infláció, energiaválság, emelkedő kamatkörnyezet és recessziós félelmek - elsősorban ezek a tényezők mozgatják napjainkban a tőkepiacokat, ami egy merőben eltérő környezet az egy évvel korábbihoz képest. Természetesen, aki felkészült az elmúlt néhány évben arra, hogy akár tőke-, akár kötvény-, akár hiteloldalon megfelelő hosszúságú forrásokkal rendelkezzen, az most nagy versenyelőnybe került. Ilyen például az AutoWallis, amely a korábbi sikeres forrásbevonást követően újra a terjeszkedésre és az akvizíciókra koncentrál, ráadásul a megváltozó környezet révén felgyorulhat a cég növekedési stratégiájának megvalósítása - mondta a Porfolio-nak adott páros interjú során Ormosy Gábor az AutoWallis vezérigazgatója. A bizonytalan környezet azonban nem csak a vállalatok működésére, de tőkepiaci terveire is hatással van, Végh Richárd a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója lapunknak elmondta, és ugyan a stratégiai elköteleződés a tőzsde tervezett tőzsdére vitelére továbbra is megvan, azonban az ütemezést el kellett halasztani.
Ismét az AutoWallisnak ítélte a Budapesti Értéktőzsde szakmai zsűrije „Az év alaptőke-emelése” díjat a BÉT Legek 2021 díjátadón, miután a magyar tőzsde autós vállalata tavaly minden előzetes várakozást felülmúlva zárta nyilvános részvénykibocsátását.
Sikeres részvénykibocsátáson van túl az AutoWallis, a vállalat a tervezett 6-8 milliárd forint helyett 10 milliárd forint friss forrást vont be. A vállalat vezérigazgatójával, Ormosy Gáborral beszéltünk a kibocsátásról és a további tervekről.
Tegnap sajtótájékoztatót tartott az AutoWallis, ahol a menedzsment beszélt a növekedési tervekről és a hamarosan kezdődő részvénykibocsátásról. A vállalat régen látott volumenű nyilvános forrásbevonást tervez, ahol 6-8 milliárd forint forrást vonnak be, de túljegyzés esetén akár magasabb összegű nyilvános részvényjegyzés is megvalósulhat. A Portfolio és az AutoWallis befektetői klubot tart, ahol a potenciális befektetők választ kapnak a részvénykibocsátással kapcsolatos legfontosabb kérdésekre.
A régióban terjeszkedik az AutoWallis, a cég abból profitál, hogy átalakul az autóipar, a kis- és nagykereskedelemben is megnyíltak lehetőségek, a 90-es években indult családi vállalkozások sorra eladóvá válnak, és a finanszírozás is rendelkezésre áll. A vállalat már 14 országban van jelen, 16 autómárkát értékesít, bevétele 2019-hez képest több mint 2,5-szeresére emelkedett, és a tervek szerint 2025-re az idei szintről is megduplázódhat. Részben további akvizíciókon keresztül növekedne a cégcsoport, amihez forrást egy idénre tervezett részvénykibocsátás is nyújthat. Ormosy Gáborral, az AutoWallis vezérigazgatójával beszélgettünk a csőben lévő felvásárlásokról, a chiphiány és a Brexit hatásairól, további tőkepiaci tervekről, és a részvényárfolyam szárnyalásáról.
Komoly tervekkel lépett a Budapesti Értéktőzsdére (BÉT) az AutoWallis. A cégcsoport eredményeit jól mutatja, hogy 2020-as teljesítményükre alapozva a BÉT Legek díjátadóján nemrég elnyerték az „Az év alaptőke-emelése” díjat. De milyen irányokban akarnak tovább fejlődni, és mennyire nevezhető példának a cég a BÉT fejlesztési stratégiája szempontjából? Erről kérdeztük Végh Richárdot, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatóját és Ormosy Gábort, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatóját.
Az AutoWallis tulajdonába kerül Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW márkakereskedése, olvasható a Budapesti Értéktőzsde oldalán közzétett sajtóközleményben. A Hungária körút 95. szám alatt működő szalont eddig is a csoport leányvállalata bérelte, ahol BMW és MINI járműveket értékesítenek.
A tavaly bejelentett akvizíciókkal az eredetileg tervezettnél jóval gyorsabban nőtt az AutoWallis, azonban ezt a tempót nem akarja beégetni a menedzsment, nem az a cél, hogy minden évben akkorákat ugorjanak, mint 2021-re. Az viszont egyértelmű, hogy előre kell menni, folytatni kell ezt a stratégiát. Legalább annyi tárgyalásuk van, mint amennyi felvásárlást bejelentettek tavaly, hogy ebből milyen ütemben és mennyit tudnak megvalósítani, annak sok feltétele van, de nem fognak elugrani a lehetőségek elől, mondta el a Portfolio-nak Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója, akivel növekedési tervekről, iparági konszolidációról, elektromobilitásról, mobilitási szolgáltatásokról, devizakockázatokról, osztalékpolitikáról és az idei részvénykibocsátásról is beszélgettünk.
Innovációról, alkalmazkodóképességről, egy esetleges válságra való felkészülésről szólt mai Business and Finance Summit 2019 konferenciánk vállalatvezetői panelbeszélgetése, amelyet Kerekes Antal, a PWC partnere moderált.
Hatalmas változások zajlanak az autóiparban, amelyek még a legnagyobb szereplők piaci pozícióit is megingathatják a következő években. Az AutoWallis menedzsmentje mégis meghirdette a vállalat 2024-ig szóló stratégiáját és a 2029-es jövőképét, mert hisznek abban, hogy az elmúlt 27 évben szerzett tapasztalatuknak köszönhetően bármilyen kihívást képesek leküzdeni. Többek között ezekről, valamint dinamikus növekedésről, akvizíciókról és osztalékfizetésről is beszélgettünk Ormosy Gáborral, az AutoWallis nemrég kinevezett vezérigazgatójával.
A Graphisoft Park SE bejelenti, hogy Ormosy Gábor, a Társaság gazdasági igazgatója és
befektetői kapcsolattartója 2018. április 20-án közös megegyezéssel távozik a társaságtól - olvasható a cég BÉT-en közzétett közleményében.
Cikkünket folyamatosan frissítjük.
A magyar miniszterelnök nemrég kijelentette, hogy jövőre véget ér a háború.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?